środa, 17 sierpnia 2011

Kto jest naprawdę moim Królem? (środa 20 tyg zw. rok 1)




17 sierpnia 2011 r., Środa

Kolor szat liturgicznych - biały
PIERWSZE CZYTANIE
Czytanie z Księgi Sędziów
Wszyscy możni miasta Sychem oraz cały gród Millo zgromadzili się i przyszedłszy na równinę, gdzie stała stela w Sychem, ogłosili Abimeleka królem.
Doniesiono o tym Jotamowi, który poszedłszy, stanął na szczycie góry Garizim, a podniósłszy głos, tak do nich wołał: „Posłuchajcie mnie, możni Sychem, a Bóg usłyszy was także. Zebrały się drzewa, aby namaścić króla nad sobą. Rzekły do oliwki: «Króluj nad nami!» Odpowiedziała im oliwka: «Czyż mam się wyrzec mojej oliwy, która służy czci bogów i ludzi, aby pójść i kołysać się ponad drzewami?» Z kolei zwróciły się drzewa do drzewa figowego: «Chodź ty i króluj nad nami!» Odpowiedziało im drzewo figowe: «Czyż mam się wyrzec mojej słodyczy i wybornego mego owocu, aby pójść i kołysać się ponad drzewami?» Następnie rzekły drzewa do krzewu winnego: «Chodź ty i króluj nad nami!» Krzew winny im odpowiedział: «Czyż mam się wyrzec mojego soku, rozweselającego bogów i ludzi, aby pójść i kołysać się ponad drzewami?» Wówczas rzekły wszystkie drzewa do ostu: «Chodź ty i króluj nad nami!» Odpowiedział oset drzewom: «Jeśli naprawdę chcecie mnie namaścić na króla, chodźcie i odpoczywajcie w moim cieniu! A jeśli nie, niech ogień wyjdzie z ostu i spali cedry libańskie»”.
Oto Słowo Boże.
PSALM RESPONSORYJNY:
Król się weseli z Twej potęgi, Panie.
Panie, król się weseli z Twojej potęgi
i z Twojej pomocy tak bardzo się cieszy.
Spełniłeś pragnienie jego serca
i nie odmówiłeś błaganiom warg jego.
Król się weseli z Twej potęgi, Panie.
Bo pomyślne błogosławieństwo wcześniej nań zesłałeś,
szczerozłotą koronę włożyłeś mu na głowę.
Prosił Ciebie o życie, Ty go obdarzyłeś
długimi dniami na wieki i na zawsze.
Król się weseli z Twej potęgi, Panie.
Wielka jest jego chwała dzięki Twej pomocy,
ozdobiłeś go dostojeństwem i blaskiem.
Boś go błogosławieństwem uczynił na wieki,
napełniłeś go radością Twojej obecności.
Król się weseli z Twej potęgi, Panie.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:
Alleluja, Alleluja, Alleluja
Żywe jest słowo Boże i skuteczne,
zdolne osądzić pragnienia i myśli serca.
Alleluja, Alleluja, Alleluja
EWANGELIA
Słowa Ewangelii według świętego Mateusza
Jezus opowiedział swoim uczniom następującą przypowieść:
„Królestwo niebieskie podobne jest do gospodarza, który wyszedł wczesnym rankiem, aby nająć robotników do swej winnicy. Umówił się z robotnikami o denara za dzień i posłał ich do winnicy.
Gdy wyszedł około godziny trzeciej, zobaczył innych, stojących na rynku bezczynnie, i rzekł do nich: «Idźcie i wy do mojej winnicy, a co będzie słuszne, dam wam». Oni poszli. Wyszedłszy ponownie około godziny szóstej i dziewiątej, tak samo uczynił.
Gdy wyszedł około godziny jedenastej, spotkał innych stojących i zapytał ich: «Czemu tu stoicie cały dzień bezczynnie?» Odpowiedzieli mu: «Bo nas nikt nie najął». Rzekł im: «Idźcie i wy do winnicy».
A gdy nadszedł wieczór, rzekł właściciel winnicy do swego rządcy: «Zwołaj robotników i wypłać im należność, począwszy od ostatnich aż do pierwszych». Przyszli najęci około jedenastej godziny i otrzymali po denarze. Gdy więc przyszli pierwsi, myśleli, że więcej dostaną; lecz i oni otrzymali po denarze.
Wziąwszy go, szemrali przeciw gospodarzowi, mówiąc: «Ci ostatni jedną godzinę pracowali, a zrównałeś ich z nami, którzyśmy znosili ciężar dnia i spiekoty». Na to odrzekł jednemu z nich: «Przyjacielu, nie czynię ci krzywdy; czy nie o denara umówiłeś się ze mną? Weź, co twoje, i odejdź. Chcę też i temu ostatniemu dać tak samo jak tobie. Czy mi nie wolno uczynić ze swoim, co chcę? Czy na to złym okiem patrzysz, że ja jestem dobry?»
Tak ostatni będą pierwszymi, a pierwsi ostatnimi”.
Oto słowo Pańskie.

1 komentarz:

  1. No właśnie warto zadać sobie pytanie czy Jezus,
    w którego wierzę jest moim Królem.Królowanie oznacza,że wszystko powinno być na właściwym miejscu,pierwsze miejsce ma być dla Boga. Ponieważ jeszcze tak wiele we mnie starego człowieka,są takie sytuacje,w których ja króluję,bo gdyby królował Bóg moje zachowanie byłoby inne.Tak czasami trudno kiedy pojawiają się trudności, kiedy pojawiają się troski związane z dziećmi mówić,że Ty,Jezu jesteś ponad tym problemem, zatroskaniem.Takie zaufanie wynika z wiary,że w tym moim czasami połamanym życiu jest Ktoś komu ufam i wierzę,
    że jest ze mną.Takie zaufanie nie rodzi się tak zwyczajnie,ale jest wynikiem łaski Bożej Czasami można pokaleczyć się i powbijać kolce ostu ale jest to dla mnie lekcja,z której
    mam wyciągnąć wnioski.
    Panie Boże,Ty jesteś moim Królem.Jako najemnik
    miłości pragnę pracować i służyć w Twojej winnicy.Ty sam będziesz mi nagrodą.Prowadź mnie
    i umacniaj w powołaniu,by mnie nie zwiódł świat,
    bym nie chełpiła się jak cedr,ale była jak drzewo oliwkowe lub figowe w zależności od tego jakie chcesz bym rodziła owoce.

    Bardzo dziękuję Księdzu za komentarz,tyle w nim ciepła i pokoju ,że słowa są pokrzepieniem kiedy
    przeżywa się tajemnice bolesne.

    OdpowiedzUsuń