sobota, 20 sierpnia 2011

Ty jesteś Mesjaszem, Synem Boga żywego - 21 niedz. zw. rok A




21 sierpnia 2011 r.
Dwudziesta pierwsza Niedziela zwykła

Kolor szat liturgicznych - zielony
PIERWSZE CZYTANIE
Czytanie z Księgi proroka Izajasza
To mówi Pan do Szebny, zarządcy pałacu:
„Gdy strącę cię z twego urzędu i przepędzę cię z twojej posady, tegoż dnia powołam sługę mego, Eliakima, syna Chilkiasza. Oblokę go w twoją tunikę, przepaszę go twoim pasem, twoją władzę oddam w jego ręce; on będzie ojcem dla mieszkańców Jeruzalem oraz dla domu Judy.
Położę klucz domu Dawidowego na jego ramieniu: gdy on otworzy, nikt nie zamknie, gdy on zamknie, nikt nie otworzy. Wbiję go jak kołek na miejscu pewnym, i stanie się tronem chwały dla domu swego ojca’’.
Oto Słowo Boże.
PSALM RESPONSORYJNY:
Panie, Twa łaska trwa po wszystkie wieki.
Będę Cię sławił, Panie, z całego serca,
bo usłyszałeś słowa ust moich;
będę śpiewał Ci psalm wobec aniołów.
Pokłon Ci oddam w Twoim świętym przybytku.
Panie, Twa łaska trwa po wszystkie wieki.
I będę sławił Twe imię
za łaskę Twoją i wierność
Wysłuchałeś mnie, kiedy Cię wzywałem,
pomnożyłeś moc mojej duszy.
Panie, Twa łaska trwa po wszystkie wieki.
Pan, który jest wysoko, patrzy łaskawie na pokornego,
pyszałka zaś dostrzega z daleka.
Panie, Twa łaska trwa na wieki,
nie porzucaj dzieła rąk Twoich.
Panie, Twa łaska trwa po wszystkie wieki.
DRUGIE CZYTANIE
Czytanie z Listu świętego Pawła Apostoła do Rzymian
O głębokości bogactw, mądrości i wiedzy Boga! Jakże niezbadane są Jego wyroki i nie do wyśledzenia Jego drogi!
Kto bowiem poznał myśl Pana albo kto był Jego doradcą?
Lub kto Go pierwszy obdarował, aby nawzajem otrzymać odpłatę?
Albowiem z Niego i przez Niego, i dla Niego jest wszystko. Jemu chwała na wieki. Amen.
Oto Słowo Boże.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:
Alleluja, Alleluja, Alleluja
Ty jesteś Piotr – Opoka i na tej opoce zbuduję mój Kościół,
a bramy piekielne go nie przemogą.
Alleluja, Alleluja, Alleluja
EWANGELIA
Słowa Ewangelii według świętego Mateusza
Gdy Jezus przyszedł w okolice Cezarei Filipowej, pytał swych uczniów: „Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?”.
A oni odpowiedzieli: „Jedni za Jana Chrzciciela, inni za Eliasza, jeszcze inni za Jeremiasza albo za jednego z proroków”. Jezus zapytał ich: „A wy za kogo Mnie uważacie?”.
Odpowiedział Szymon Piotr: „Ty jesteś Mesjaszem, Synem Boga żywego”.
Na to Jezus mu rzekł: „Błogosławiony jesteś, Szymonie, synu Jony. Albowiem ciało i krew nie objawiły ci tego, lecz Ojciec mój, który jest w niebie. Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr – Opoka i na tej opoce zbuduję mój Kościół, a bramy piekielne go nie przemogą. I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane w niebie”.
Wtedy przykazał uczniom, aby nikomu nie mówili, że On jest Mesjaszem.
Oto słowo Pańskie.

1 komentarz:

  1. "Panie, Twa łaska trwa po wszystkie wieki."
    Dziękuje Tobie Panie Jezu za łaski jakimi pragniesz mnie obdarzać każdego dnia.A ja takie marne stworzenie marnuję je.Wiem,że łaska dana mi w danym momencie się nie powtórzy,a przez brak pokory zamykam się na jej przemieniającą moc.
    Pomóż mi Panie Jezu być pokornym człowiekiem w miłości,służbie, codziennym życiu,rozmowach.
    Wierzę,że dzięki łasce jestem w stanie przejść wszelkie nawałnice i burze,bo to Ty uczysz budować wszystko na skale.Nigdy bym o tym nie pomyślała,że jestem w stanie razem z Tobą to wszystko przezwyciężyć.To co było budowane na piasku rozpadło się i dobrze,bo może piaskowa burza pochłonęłaby mnie.
    Wierzę,że Bóg pokornym sercom ofiaruje wiele i
    wiele wymaga,niepojęta to tajemnica.Ja również jestem zobowiązana do budowy Kościoła,jestem jego cząstką.Warto bym zastanowiła się jaką jestem cegłą ze skały czy z piasku,jestem podporą czy elementem przez,który rozwali się budowla.
    Bóg objawia swoją miłość do człowieka przez swojego Syna,a miłując Syna możemy doświadczyć miłości Ojca.Proszę o dar takiej miłości,który
    prowadzi do spotkania z Ojcem dla każdego człowieka. Ksiądz mówił komentarz, a Bóg przez konkretne słowa przemówił do mnie.Dziękuję Bogu za tą wielką łaskę i za osoby,przez które mogę usłyszeć Jego słowa.Bóg zapłać!

    OdpowiedzUsuń