środa, 15 września 2010

Czekam na współczującego i pocieszającego... Wspomnienie NMP Bolesnej 15.09.2010




15 września 2010 r., Środa
Najświętszej Maryi Panny Bolesnej – wspomnienie obowiązkowe

Kolor szat liturgicznych - biały
PIERWSZE CZYTANIE
Czytanie z Listu świętego Pawła Apostoła do Hebrajczyków
Chrystus podczas swojego życia doczesnego z głośnym wołaniem i płaczem zanosił gorące prośby i błagania do Tego, który mógł Go wybawić od śmierci, i został wysłuchany dzięki swej uległości.
A chociaż był Synem, nauczył się posłuszeństwa przez to, co wycierpiał. A gdy wszystko wykonał, stał się sprawcą zbawienia wiecznego dla wszystkich, którzy Go słuchają.
Oto Słowo Boże.
PSALM RESPONSORYJNY:
Wybaw mnie, Panie, w miłosierdziu swoim.
Panie, do Ciebie się uciekam,
niech nigdy nie doznam zawodu,
wybaw mnie w sprawiedliwości Twojej.
Nakłoń ku mnie Twe ucho,
pospiesz, aby mnie ocalić.
Wybaw mnie, Panie, w miłosierdziu swoim.
Bądź dla mnie skałą schronienia,
warownią, która ocala.
Ty bowiem jesteś moją skałą i twierdzą,
kieruj mną i prowadź przez wzgląd na swe imię.
Wybaw mnie, Panie, w miłosierdziu swoim.
Wydobądź z sieci zastawionej na mnie,
bo Ty jesteś moją ucieczką.
W ręce Twoje powierzam ducha mego.
Ty mnie odkupisz, Panie, wierny Boże.
Wybaw mnie, Panie, w miłosierdziu swoim.
Ja zaś pokładam ufność w Tobie, Panie,
i mówię: „Ty jesteś moim Bogiem”.
W Twoim ręku są moje losy,
wyrwij mnie z rąk wrogów i prześladowców.
Wybaw mnie, Panie, w miłosierdziu swoim.
Jakże jest wielka dobroć Twoja, Panie,
którą zachowałeś dla bogobojnych.
Okazujesz ją tym, którzy uciekają się do Ciebie
na oczach ludzi.
Wybaw mnie, Panie, w miłosierdziu swoim.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:
Alleluja, Alleluja, Alleluja
Błogosławiona jesteś, Panno Maryjo,
która bez śmierci wysłużyłaś palmę męczeństwa
pod krzyżem Chrystusa.
Alleluja, Alleluja, Alleluja
EWANGELIA
Słowa Ewangelii według świętego Jana
Obok krzyża Jezusa stały: Matka Jego i siostra Matki Jego, Maria, żona Kleofasa, i Maria Magdalena.
Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: „Niewiasto, oto syn Twój”. Następnie rzekł do ucznia: „Oto Matka twoja”. I od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie.
Oto słowo Pańskie.


2 komentarze:

  1. Cierpienie duchowe jest czymś głębszym i szerszym niż choroba , czy ból. Życie Jezusa Chrystusa było przepełnione cierpieniem od narodzin aż po ukrzyzowanie.Cierpiała Matka Boża i Apostołowie, Nie ma człowieka, który by nie cierpiał. I WIEM ,ŻE CIERPIENIE MA SENS, bo przeciez sposób przezywania cierpienia ,ukazuje mi KIM JA JESTEM? Wyznawałam grzechy i uzyskiwałam rozgrzeszenie , nie przynosiło mi to ulgi.Zatrzymywałam kolejny raz ból głęboko w sercu .Zadawałam sobie , BOGU , coraz więcej pytań . Kim ja jestem ? Czemu to tak boli? Zrozumiałam dopiero wtedy , gdy to wszystko z miłością i ufnością zaniosłam przed Chrystusowy Krzyz. Gdy zrobiłam ten pierwszy krok - krok do Wiary i Zaufania.I dostałam odpowiedz ,że to moje cierpienie miało sens, ogromny sens.Dzięki temu wypracowałam w sobie wiele cnót -szczegolnie wytrwałość , w znoszeniu tego ,co dolega i boli.Odnalazłam Wiarę w BOGA , odzyskałam zdrowie duchowe.Oczyściło moje srece. Przyblizyłam się wewnętrznie do Chrystusa .I w tym kryje się , jakaś szczególna ŁASKA .W tej łącznośći z Chrystusem i naśladując Jego cierpienie , naśladując Jego miłość , mogę swoje cierpienie uczynić darem dla ludzi,których kocham. ,,Jeden drugiemu brzemiona noście i tak wypełniajcie prawo Chrystusowe .'' [Ga.6,2] Iskierka

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko Bolesna,spraw to proszę niech wyryte w sercu noszę RANY JEZUSOWE.To jedno z wezwań z modlitwy do siedmiu boleści Matki Bożej.To ONA
    w sposób szczególny uczy nas postawy wobec cierpienia,umierania i krzyża.Warto zapytać się siebie jak to jest ze mną kiedy pojawia się trudne doświadczenie.To Matka Bolesna ukazuje i wskazuje na swojego Syna.Ona była pod krzyżem kiedy umierał Syn...A JA ,KIEDY POJAWI SIĘ TRUDNE CIERPIENIE GDZIE JESTEM?
    ...a to jedna z pieśni,która jest dla nas zapytaniem .W szczerości serca odpowiedzmy...
    Na Golgocie stoi krzyż. Ciało już zdjęte zbliż się zbliż. Patrz tam Jezus u twych stóp,
    stoi i czeka pusty grób.
    Gdy Go bili byłeś tam,
    kiedy umierał został sam.
    Pomóż mi Jezu drogę wskaż,
    przez,którą pójdę z tobą wraz.
    Na Golgocie stoi krzyż.

    OdpowiedzUsuń