piątek, 24 września 2010

Jego są czasy i wieki!

Głos005




24 września 2010 r., Piątek

Kolor szat liturgicznych - zielony
PIERWSZE CZYTANIE


Czytanie z Księgi Koheleta
Wszystko ma swój czas i jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem: Jest czas rodzenia i czas umierania, czas sadzenia i czas wyrywania tego, co zasadzono, czas zabijania i czas leczenia, czas burzenia i czas budowania, czas płaczu i czas śmiechu, czas zawodzenia i czas pląsów, czas rzucania kamieniami i czas ich zbierania, czas pieszczot i czas wstrzymywania się od nich, czas szukania i czas tracenia, czas zachowania i czas wyrzucania, czas rozdzierania i czas zszywania, czas milczenia i czas mówienia, czas miłowania i czas nienawiści, czas wojny i czas pokoju.
Cóż przyjdzie pracującemu z trudu, jaki sobie zadaje? Przyjrzałem się pracy, jaką Bóg obarczył ludzi, by się nią trudzili.
Uczynił wszystko pięknie w swoim czasie, dał im nawet wyobrażenie o dziejach świata, tak jednak, że nie pojmie człowiek dzieł, jakich Bóg dokonuje od początku aż do końca.
Oto Słowo Boże.
PSALM RESPONSORYJNY:


Błogosławiony Pan, Opoka moja.
Błogosławiony Pan, Opoka moja.
On mocą i warownią moją,
osłoną moją i moim wybawcą,
moją tarczą i schronieniem.
Błogosławiony Pan, Opoka moja.
O Panie, czym jest człowiek, że o niego się troszczysz,
czym syn człowieczy, że Ty o nim myślisz?
Do tchnienia wiatru podobny jest człowiek,
dni jego jak cień przemijają.
Błogosławiony Pan, Opoka moja.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:



Alleluja, Alleluja, Alleluja
Syn Człowieczy przyszedł, żeby służyć
i dać swoje życie na okup za wielu.
Alleluja, Alleluja, Alleluja
EWANGELIA

Słowa Ewangelii według świętego Łukasza
Gdy raz Jezus modlił się na osobności, a byli z Nim uczniowie, zwrócił się do nich z zapytaniem: „Za kogo uważają Mnie tłumy?”
Oni odpowiedzieli: „Za Jana Chrzciciela; inni za Eliasza; jeszcze inni mówią, że któryś z dawnych proroków zmartwychwstał”.
Zapytał ich: „A wy za kogo Mnie uważacie?”
Piotr odpowiedział: „Za Mesjasza Bożego”.
Wtedy surowo im przykazał i napomniał ich, żeby nikomu o tym nie mówili.
I dodał: „Syn Człowieczy musi wiele wycierpieć: będzie odrzucony przez starszyznę, arcykapłanów i uczonych w Piśmie; będzie zabity, a trzeciego dnia zmartwychwstanie”.
Oto słowo Pańskie.



3 komentarze:

  1. Pan Jezus nigdy się nie przedstawiał-,, Dzień dobry !Jestem Synem Bożym ". Ściślej mówiąc , przedstawiał jako Bóg ,ale nie w ten sposób. Przedstawiał sie swoim nauczaniem i swoimi czynami.Musze uwaznie Go słuchac i kontemplować Jego czyny , aby poznać prwadę , kim On jest.Dość jasno zaprezentował się - wtedy , gdy Go odrzucono i ukrzyżowano .I gdy zmartwychwstał.Dlatego tak ważne jest przezywanie Jego krzyża.Aby moja wiara była pełnym poznaniem Jezusa , muszę w jakis sposób doświadczyć Jego śmierci i zmartwychwstania - DOŚWIADCZYĆ W SOBIE. Iskierka

    OdpowiedzUsuń
  2. BÓG wszystko zaplanował i na wszystko dał Swoją porę. On jedyny żyje po za czasem. Wszystko co uczynił jest piekne. My często tego nie doceniamy. Kiedy się o cos modlimy i prosimy by BÓG wziął sprawy w Swoje ręce , lub by nas czegoś nauczył i kiedy Bóg daje to nam, ale w inny sposób czy chcemy tego ? NIE !Czasami boimy się , dlaczego - nie obnażaj BOŻE mego ja. PRAWDA? Ale przecież u BOGA NA WSZYSTKO JEST ODPOWIEDNI CZAS ,Nawet na łzy , smutek i samotność. Bo to wszystko może być piękne. Biblia mówi ,że BÓG ZBIERA NASZE ŁZY , jak drogocenne krople wody na pustyni. Tak ON zawsze ma dla nas czas .ON WIECZNOŚĆ WŁOŻYŁ W NASZE SERCA, WIECZNOŚĆ GDZIE NIE MA CZASU. Często słyszę,że teraz nie jest czas na JEZUSA, ,że jest przestarzały i niemodny. TYLKO ,ŻE TAM NA KRZYŻU JEZUS BYŁ WE WŁAŚCIWYM MIEJSCU I CZASIE. Iskierka

    OdpowiedzUsuń
  3. BÓG JEST PEŁNIĄ CZASU.
    Jest razem ze mną w tym co przeżywam,w tym czego doświadczam.A skoro jest w tych doświadczeniach to dlaczego ten czas jest taki ciężki do przyjęcia?
    To niesienie Krzyża razem z nim,cierpienie i współcierpienie z bliźnim jest czasem,który w moim konkretnym życiu ma pewien wymiar w boskim planie zbawienia.Warto zastanowić się jak wypełniam ten mój czas obecnością Boga,na ile moje słowa pokrywają się z czynem.To niepojęta
    tajemnica,że wtedy kiedy daję się prowadzić Bogu mogę doświadczyć Jego obecności we łzach, smutku,radości...
    Dziękujmy Bogu za ten czas przebywania razem,za
    ten czas uczenia się słuchania na adoracjach ,za
    czas kiedy przychodzi do naszych serc,za czas kiedy przychodzi w Słowie...
    Pamiętajmy,że czas jest jedyną rzeczą,której nie da się odkupić.

    OdpowiedzUsuń